Rejestracja pobytu obywatela UE

Decyzja

Postępowania prowadzone w sprawie rejestracji pobytu obywatela UE posiada uproszczony charakter, co oznacza, że decyzja administracyjna w sprawie prawa pobytu na terytorium RP wydawana jest jedynie wówczas, gdy stwierdzone zostaną podstawy do odmowy zarejestrowania pobytu.

Do takiej sytuacji dochodzi w przypadku, gdy:

  • obywatel UE nie spełnia warunków do rejestracji pobytu, np. nie posiada wystarczających środków na pokrycie kosztów utrzymania siebie i członków rodziny pozostających na jego utrzymaniu (* z wyjątkami określonymi ustawą);

  • wymagają tego względy obronności lub bezpieczeństwa państwa albo ochrony bezpieczeństwa lub porządku publicznego;

  • w postępowaniu o zarejestrowanie pobytu:

złożył wniosek zawierający nieprawdziwe dane osobowe lub fałszywe informacje lub dołączył do niego dokumenty zawierające takie dane lub informacje lub

zeznał nieprawdę lub zataił prawdę albo podrobił lub przerobił dokument w celu jego użycia jako autentycznego lub takiego dokumentu używał jako autentycznego, lub

  • ubiega się o zarejestrowanie pobytu w celu obejścia przepisów prawa obowiązujących w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej regulujących zasady wjazdu na terytorium Unii Europejskiej, pobytu oraz wyjazdu z tego terytorium.

Od decyzji o odmowie rejestracji pobytu służy odwołanie do Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców (więcej w etapie: „Odwołanie”).

Obywatelowi UE, który potwierdził prawo pobytu w Polsce wydawane jest zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE (więcej w zakładce: „Dokumenty wydawane obywatelom UE”). Zaświadczenie to wydawane jest na okres 10 lat.

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Voluptatum sed necessitatibus in voluptas, laboriosam adipisci aliquam earum libero sapiente