Zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE

Wydanie kolejnego dokumentu

W przypadku upływu terminu ważności zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE wydaje się nowy (kolejny) dokument. W tym celu należy złożyć do właściwego miejscowo wojewody wniosek o wydanie nowego zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE. Wniosek ten składa się co do zasady osobiście, co najmniej na 30 dni przed upływem okresu ważności dotychczasowego dokumentu.

Wymóg osobistego stawiennictwa w celu złożenia wniosku nie dotyczy jednak osób małoletnich oraz osób ubezwłasnowolnionych całkowicie. Ponadto, od wymogu osobistego stawiennictwa w celu złożenia wniosku można odstąpić w szczególnie uzasadnionych przypadkach, w tym ze względu na stan zdrowia wnioskodawcy. Do wniosku dołącza się aktualne fotografie wnioskodawcy.

Do odbioru nowego (kolejnego) dokumentu stosuje się te same zasady, które obowiązują w przypadku odbioru dokumentu wydawanego po raz pierwszy.

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Voluptatum sed necessitatibus in voluptas, laboriosam adipisci aliquam earum libero sapiente