Rejestracja pobytu obywatela UK

Ця сторінка недоступна вибраною мовою.

Wypełnienie wniosku

  • Portal MOS nie zapewnia w chwili obecnej możliwości wypełnienia online formularza wniosku w sprawie rejestracji pobytu obywatela Zjednoczonego Królestwa. Formularz wniosku o zarejestrowanie pobytu jest jednak dostępny do pobrania w Module Obsługi Spraw – kliknij aby przejść do formularzy.

Został on również udostępniony elektronicznie na stronach internetowych wydziałów właściwych w sprawach cudzoziemców w urzędach wojewódzkich, a jego wersje papierowe możesz pozyskać w siedzibach tychże wydziałów, ich delegatur oraz w innych miejscach, gdzie istnieje możliwość składania wniosku (na podstawie decyzji wojewodów).

  • Przed przystąpieniem do wypełniania formularza wniosku zapoznaj się z pouczeniem zawartym na stronie 8 tego formularza. Zapoznaj się także z przepisami i procedurą, objaśnionymi w MOS lub skorzystaj z innych źródeł rzetelnych informacji. W przypadku kwestii niezrozumiałych należy dążyć do ich wyjaśnienia.

  • Przed przystąpieniem do czynności wypełnienia wniosku zaleca się zapoznanie z informacjami o najczęściej popełnianych przez aplikujących błędach, dostępnymi w sekcji: „Uniknij błędów” (Kliknij, aby przejść do zakładki „Najczęściej popełniane błędy”).

  • Kwestionariusz wniosku należy wypełnić w języku polskim, czytelnie, drukowanymi literami wpisywanymi w odpowiednich kratkach za pomocą nieścieralnego długopisu lub pióra z czarnym lub niebieskim atramentem. Należy wypełnić wszystkie wymagane rubryki.

  • Należy go wypełnić podając informacje i dane zgodnie ze stanem faktycznym, aktualne w dacie wystąpienia z wnioskiem do organu. Należy zatem podać m.in. rzeczywisty adres zamieszkania.

  • Wniosek należy skierować do wojewody właściwego ze względu na miejsce zamieszkania obywatela Zjednoczonego Królestwa/ członka rodziny obywatela Zjednoczonego Królestwa.

W części A formularza wniosku wpisz m.in.:

- dane osobowe (ich zapis powinien być zgodny z transkrypcją dokonaną w dokumencie podróży),

- datę i miejsce urodzenia (w zapisie polskim, np. nie London a Londyn)

- posiadane obywatelstwo Zjednoczonego Królestwa (lub UE/NO/IS/LI/CH – jeśli jesteś członkiem rodziny). W przypadku posiadania dwóch lub więcej obywatelstw, podaj wyłącznie obywatelstwo Zjednoczonego Królestwa (Pamiętaj – jeśli posiadasz obywatelstwo RP nie występuj z tym wnioskiem! Jeśli jako obywatel Zjednoczonego Królestwa posiadasz również obywatelstwo UE/NO/IS/LI/CH – powinieneś raczej wystąpić z wnioskiem o zarejestrowanie pobytu obywatela UE).

W części B wpisz dane dokumentu podróży lub innego dokumentu potwierdzającego twoją tożsamość i obywatelstwo, a w części C – adres miejsca rzeczywistego zamieszkania w Polsce. Część D wypełnij jedynie wówczas, jeśli dopełniłeś obowiązku meldunkowego.

W części E pkt I. wskaż do stanowi podstawę do prawa pobytu w Polsce. W przypadku wyboru pola „inne” dodatkowo określ te okoliczności.

W pkt II części E wpisz okresy i cele pobytów w Polsce do dnia 31 grudnia 2020r. lub wpisz „Nie przebywałem w Polsce przed dniem 1 stycznia 2021r.” (Pamiętaj, że wówczas jednak nie możesz ubiegać się o zarejestrowanie pobytu obywatela Zjednoczonego Królestwa – jako, że nie jesteś traktowany jako beneficjent umowy wyjścia).

Pkt E III wypełnij, jeśli ubiegasz się o rejestrację pobytu jako student, osoba pobierająca szkolenie lub nieaktywna zawodowo (tj. w zw. z art. 16 pkt 2 i 3 ustawy o wjeździe).

  • Wymienione załączniki do wniosku winny odpowiadać faktycznemu ich załączeniu. Do wniosku należy załączyć dokumenty, zgodnie z objaśnieniem zawartym w części „Dokumenty”.

  • Przy czynności złożenia podpisu pod wnioskiem wnioskodawca nie może być zastępowany przez pełnomocnika.

  • Wypełniony w sposób prawidłowy wniosek jest kompletny dopiero wówczas, gdy zostanie odręcznie podpisany przez osobę uprawnioną do jego złożenia. Tak przygotowany wniosek wraz z załącznikami przedstaw wojewodzie właściwemu za względu na miejsce twojego pobytu w Polsce w trakcie omówionej wizyty w urzędzie.

  • Wniosek o zarejestrowanie pobytu wypełniają i podpisują:

- w przypadku małoletniego - rodzice lub ustanowieni przez sąd lub inny organ opiekunowie albo jeden z rodziców lub ustanowionych przez sąd lub inny organ opiekunów,

- w przypadku małoletniego bez opieki – kurator ustanowiony przez sąd,

- w przypadku osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską - rodzice, a niepozostającej pod władzą rodzicielską - opiekun ustanowiony przez sąd lub inny organ.

  • Natomiast wzór podpisu na wniosku (część H) składa małoletni samodzielnie – o ile ukończył 13. rok życia. Wzór podpisu nie może wykroczyć poza pole przewidziane dla jego złożenia.

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Voluptatum sed necessitatibus in voluptas, laboriosam adipisci aliquam earum libero sapiente