Wydanie kolejnego dokumentu
W przypadku upływu terminu ważności dokumentu potwierdzającego prawo stałego pobytu wydaje się nowy (kolejny) dokument. W tym celu należy złożyć do właściwego miejscowo wojewody wniosek o wydanie nowego dokumentu potwierdzającego prawo stałego pobytu. Wniosek ten składa się co do zasady osobiście, co najmniej na 30 dni przed upływem okresu ważności dotychczasowego dokumentu.
Wymóg osobistego stawiennictwa w celu złożenia wniosku nie dotyczy jednak osób małoletnich, które do dnia złożenia wniosku nie ukończyły 6. roku życia oraz osób ubezwłasnowolnionych całkowicie. Ponadto, od wymogu osobistego stawiennictwa w celu złożenia wniosku można odstąpić w szczególnie uzasadnionych przypadkach, w tym ze względu na stan zdrowia wnioskodawcy. Do wniosku dołącza się aktualne fotografie wnioskodawcy.
Do odbioru nowego (kolejnego) dokumentu stosuje się te same zasady, które obowiązują w przypadku odbioru dokumentu wydawanego po raz pierwszy.
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Voluptatum sed necessitatibus in voluptas, laboriosam adipisci aliquam earum libero sapiente